Magamról

Mottóm:

Élj úgy, ahogy igazán szeretnél!

woman driving a car

Mindannyian arra vágyunk, hogy boldog, sikeres, elégedett, örömteli életet éljünk. Úgy tudunk ilyen életet teremteni magunknak, ha egy kicsit más szemlélettel közelítünk elsősorban önmagunkhoz, másrészt céltudatosabban élünk, a lehetőségeinket észrevesszük és megragadjuk. Ami a lényeges, hogy legyen célunk, a gondolatainkat, a szavainkat, a szemléletünket, a tetteinket és a szokásainkat pedig úgy alakítsuk, hogy a célunkat elérjük. Ha harmóniában vagyunk önmagunkkal, egyensúlyban van a munkánk, magánéletünk és egészségesek vagyunk, akkor egy mosolygós arc néz vissza ránk a tükörből. Ha mi mosolygunk és megbecsüljük magunkat, akkor a környezetünk is elismer és visszamosolyog ránk. Úgy érezzük, miénk a világ: a dolgok a helyükön vannak, a jó úton járunk, jó időben vagyunk a jó helyen és ettől kiteljesedünk: egyre boldogabbnak érezzük majd magunkat. Ahogy Lev Tolsztoj is írta: „A boldogság forrása nem rajtunk kívül, hanem bennünk van”. 

 

Küldetésem

Coachként azt vallom, hogy bár mindannyian más adottságokkal és eltérő életkörülmények közé születtünk, minden embernek lehetősége van arra, hogy jelentősen javítson az életkörülményein. Én erre inspirálom az embereket. Hogy ha van egy álmuk, akkor merjék valóra váltani, ha meg nincs, vagy csak egy szerényebb, akkor merjenek nagyot álmodni és kezdjenek el cselekedni érte! Ha pedig éppen egy nehéz élethelyzetben vannak és annyira feltornyosultak a problémák, hogy már nem látják, merre van az előre, a kiút, akkor abban támogatom őket, hogy mielőbb megoldják ezt a nehéz élethelyzetüket, hogy utána ők is a tudatosabban alakíthassák az életüket.

Az én történetem

Avagy: hogyan és miért lettem Coach?

Vad Szilvia

Közgazdászként végeztem 1997-ben. Pályafutásomat kvalitatív piackutatóként kezdtem, mélyinterjúkat és fókuszcsoportos (6-8 fős kiscsoportos interjúkat) kutatásokat vezettem, moderáltam a legkülönfélébb kutatási témákban (egészség, fogyasztási cikkek, bank, média). Feladatom az volt, hogy a valós igényeket, mélyben rejlő gondolatokat, véleményeket feltárjam, felszínre hozzam. Ez az egész pályafutásomat meghatározta. Érdekel, hogy mi van egy kimondott szó mögött és mi lenne az, amit valóban ki szeretnénk fejezni. De vagy nem tudjuk, hogyan kommunikáljuk (szörnyen nehéz nem-et mondani), vagy nincs bátorságunk, így nem merjük kimondani azt, amit valóban szeretnénk. Az is előfordulhat, hogy alárendeljük magunkat valaminek, vagy valakinek, ezért megfelelési kényszerből nem mondjuk ki és nem tesszük azt, amit szeretnénk és még számtalan oka lehet. Pedig a saját életünkért egyes egyedül mi vagyunk a felelősek, így a hatékony kommunikáció és az önérvényesítés elsődleges fontosságú.

Tizenöt évig dolgoztam nagy cégek alkalmazásában. Sikeresnek, elismertnek, megbecsültnek éreztem magam és imádtam a kihívásokat. A munkám során mindig az embereket, a fogyasztói igényeket tartottam szem előtt. Azt kutattam, miben segíti ez az emberek életét? A cégeimnél belső tréningeket, prezentációkat tartottam 10-12 főtől akár 40-80 főig terjedő csoportoknak. Ami az erősségem volt ezekben a közös munkákban, az az emberek bevonása, az őszinteség támogatása, a lelkesítés, a motiválás, az egyes emberekből kihozni a maximumot és a csoportdinamika megteremtése.

A coachinggal úgy kerültem kapcsolatba, hogy a cég, ahol dolgoztam megrendelt egy team-coaching-ot a mi kis csapatunknak és aktív részeseként megtapasztalhattam, hogy az általam alkalmazott módszereken túl még mennyiféle hatékony eszköz létezik. Saját magunkon láttam, mennyire hatékony, milyen hihetetlen teljesítmény-növelésre és csapat kohézióra képes a coaching. Ekkor fogalmazódott meg bennem először az, hogy én is coach szeretnék lenni.

Nem sokkal később beiratkoztam egy coaching iskolába, és azóta a coaching a szenvedélyem. Nekem az ad „flow” vagyis tökéletes élményt, kiteljesedést, boldogság-érzést (Csíkszentmihályi Mihály: Flow című könyvére hivatkozva), ha másoknak segíthetek, hogy megoldják a nehéz élethelyzetüket, vagy megvalósíthatják az álmukat. Szüntelenül fejlesztem magam, számtalan könyvet, cikket, előadást elolvastam, meghallgattam a témában, mert szenvedélyesen keresem az új, alternatív módszereket, hogy még hatékonyabban tudjak segíteni a hozzám forduló embereknek. Ez az én történetem, így lettem coach.

 

Az általam használt Etikai alapelvek:

Hit Hinni kell benne, hogy az Ügyfél megfelelő tudatossággal képes az életét teljessé és egésszé tenni, és ehhez mind a megfelelő adottságokkal, mind a szükséges elszántsággal rendelkezik.

Bizalom Az Ügyféllel közösen bízni kell abban, hogy számos választási lehetősége van, és hogy sokkal jobb eredményekre is képes, mint amit gyakran tapasztal önmagával kapcsolatban.

Tisztelet El kell fogadni az Ügyfél értékrendjét és egyéniségét. Az általunk adott visszajelzések minden esetben személyre szabottak kell, hogy legyenek, a legjobb szándékaink szerint konstruktívak, és kizárólag az Ügyfél érdekeit szolgálják.

Információ

Meg kell bizonyosodni róla a coaching folyamat kezdetén, de legkésőbb az első coaching ülésen, hogy az ügyfél tisztában van a coaching, mint munkafolyamat lényegével, az információk bizalmas kezelésével, pénzügyi és egyéb megállapodásokkal.

Prioritás A közös munka során az első és egyetlen szempont kell hogy legyen, hogy mire van az Ügyfélnek szüksége ahhoz, hogy teljes életet élhessen.

Titoktartás A közös munka során és azt követően teljes titoktartást kell vállalni mindarról, amit az Ügyfél a coaching folyamat során elmond és megtesz.

Pontosság Elkötelezettnek kell lenni amellett, hogy a találkozókat pontosan, összeszedetten és felkészülten kezdjük, illetve fejezzük be.

Üléseken kívüli találkozás A közös munka ideje alatt kerülni kell minden olyan programot vagy eseményt, ahol az Ügyféllel nem a coaching találkozók keretében vagyunk egy térben. A véletlenszerű találkozások alkalmával a kapcsolatfelvétel az Ügyfél döntésén múlik.

Érdekkizárás Az Ügyféltől hallott üzleti ötleteket semmilyen formában nem használhatjuk fel saját céljainkra.

A folyamat megszakítása Fenn kell tartania jogot a coaching folyamat felfüggesztésére, vagy megszakítására, amennyiben az Ügyfél problémája a szakterületünkön kívülre esik, és a coaching folyamatban láthatóan nem megoldható.